Noem je mij een R&B Chick??

R&B chick“Jij luistert zeker elke dag naar R&B…?” Zucht! Alweer iemand die denkt dat alle ‘zwarten’ de liefde bedrijven op “Ride My Pony All Day Long”. Helaas is die iemand een potentiële werkgever. Dus welk antwoord zal ik geven? De x-rated of gekuiste versie? Misschien grote(re) lippen, maar geen grote mond, dus kies ik de gekuiste versie. “Hoezo? Omdat ik een kleurtje heb?” Je begrijpt het, de baan heb ik niet gekregen.

Toen ik klein was stond ik nooit stil bij mijn huidskleur en het beeld dat men van mij had. Ik ben geboren in Nederland en alle kindjes waar ik mee speelde, bruin, geel of wit, spraken dezelfde taal. We behoorden tot dezelfde get-along-gang. ….Ik luisterde met mijn vriendinnetjes naar Anita Meyer en was verliefd op Danny de Munk. Oké, ik had de platen niet in huis, daar draaide mijn vader Stevie Wonder en The Jackson five, maar ik deelde het gevoel. Ook heb ik mijn Dolly Dots periode gehad en mijn eerste vriendje heette zelfs Johannes. En dat allemaal in de randstad, dus hoezo “Jij luistert vast en zeker elke dag naar R&B?!?” Weg droom. Weg Frizzle Sizzle. Correctie zelfbeeld.

Nu ik mijn vaders platencollectie heb geërfd zie ik hoe breed zijn muzieksmaak eigenlijk was. Ik heb het dus niet van een vreemde. De momenten dat ik buiten speelde namen James, Marvin, Led Zeppelin en the Sugar Hill Gang bezit van ons huis. Ook Abba en The George Baker Selection waren bij ons kind aan huis.

Anieta of Anita Baker? Ooit een Surinamer aan love making zien doen op Anita Meyer? Nee, dat dacht ik al. Weg Benny Neijman. Hallo R&B.

 

Ook interessant:
Comments
8 Responses to “Noem je mij een R&B Chick??”
  1. Simone schreef:

    Grappig, ik krijg dat inderdaad ook wel eens naar m’n hoofd of ze gaan er vanuit dat ik heel lekker kan koken.
    Ik moet dan altijd lachen. Ik heb niks met RnB, geef mij maar een lekkere rock plaat of ik stuiter hard mee op techno. En koken haat ik, doe ik liever niet aan.
    Enneh Love making met RnB op de achergrond? Liever geen muziek anders raak ik afgeleid 😉

    • MacBlogster schreef:

      Haha, ik denk dat er sowieso weinig mensen zijn die speciaal muziek opdoen tijdens het Love making. Volgens mij gebeurt dit voornamelijk in films, maar laat ik het de volgende keer maar eens proberen :-).
      Tja, over dat R&B….. ik ben volgens mij van vele markten thuis, zolang het maar dansbaar is. R&B wordt nauwelijks bij ons thuis gedraaid. Maarja, tegenwoordig wordt alles onder de noemer R&B geschaard, dus ben ik waarschijnlijk een R&B chick…….

  2. MacBlogster schreef:

    Bedankt voor jullie reacties!

  3. Erika Derby schreef:

    Dit is zo herkenbaar. Loop daar ook tegenaan. Leuk om te lezen 🙂

  4. Jonas Deweer schreef:

    Haha, dit is leuk geschreven 🙂
    Keep on posting!

    x Jonas

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] Noem je mij een R&B chick?? […]



Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,549 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

