Hoe maak je een hot oil treatment?

Behalve een deep hair treatment kun je ook zelf een hot oil treatment maken. Het verschil is dat je een hot oil treatment toepast voordat je je haar wast. Een deep hair treatment pas je toe na het wassen van je haar.

Bij een hot oil treatment is het ook mogelijk om olijfolie te gebruiken, maar andere olieën waaronder Jojoba- en kokosolie zijn eveneens een weldaad voor je haar omdat het goede conditioners en moisturizers zijn. Plus het voordeel van Jojoba olie is dat het minder vettig aanvoelt dan de meeste olieën.

Wil je weten hoe je een hot oil treatment maakt met behulp van  Jojoba- en kokosolie? Bekijk het onderstaande filmpje.

Vodpod videos no longer available.

Ook interessant:

Comments
6 Responses to “Hoe maak je een hot oil treatment?”
  1. Stacey schreef:

    Hoi Angela, ik draag altijd gelpads in mijn schoenen, vind ik heerlijk lopen! Ik draag ze dan vooral onder mijn hielen en onder de bal van mijn voet. Deze die ik nu heb loopt helemaal door en dat vind ik super handig! Ik heb ze gehaald bij Lady’s Secret (www.lady-secret.nl)

  2. Sheryl schreef:

    Hi Angela,

    Heb je ook adviezen over welke haarvet het best te gebruiken is voor chemisch behandeld (gerelaxed) haar?

    • macblogster schreef:

      Hey Sheryl, ja zeker. Er komt binnenkort weer een nieuw artikel met een behandelingsplan voor gezond(er) haar. Dit is voor natuurlijk en (chemisch) behandeld haar.
      Als je gerelaxt haar hebt hoeft haarvet niet altijd de oplossing te zijn. Probeer eens het volgende: smeer voor het slapen gaan & bij het opstaan, een beetje conditioner (wat je gebruikt na het wassen) in je haar + voornamelijk in de puntjes. Het maakt je haar lekker zacht & iets minder droog. Niet uitspoelen. Het kan echt geen kwaad.
      Ik heb dit gedaan nadat ik mijn haren had getangd, mijn haar wordt daar nl erg droog van. Door ’t smeren van de conditioner is mijn haar niet zo droog. Ik ben sowieso pro conditioner wat betreft ‘damage control’. Maar goed dit werkt voor mijn haar. Misschien reageert jouw haar er anders op. In elk geval, try before you die.

  3. Sheryl schreef:

    Is dit ook te gebruiken voor chemisch behandeld haar?

    • macblogster schreef:

      Absoluut! Juist als je je haar chemisch behandelt heb je snel last van droog haar. Als je daarnaast haarproducten gebruikt met alcohol, petroleum of mineral oil, zal je haar alleen maar meer uitdrogen en dus sneller breken. Het is dus erg belangrijk om je haar te voeden met onschadelijke olieën & vitaminen.

Trackbacks
Check out what others are saying...


Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,554 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

