PRODUCT REVIEW: Estee Lauder Double Wear

Lange tijd heb ik gezocht naar een mascara die daadwerkelijk hét WOW-effect creëert. Uiteindelijk kwam ik uit bij de Double Wear van Estee Lauder. Dé mascara waarmee ik een haat-liefde relatie heb opgebouwd.

In mijn eeuwigdurende quest naar dé perfect verlengende en volume creërende mascara, kwam ik op een wonderbaarlijke dag terecht in een niet nader te noemen welbekende Parfumeriezaak. Eén van de aanwezige visagisten had zulke mooie spinnenpootvrije wimpers, dat ik haar kwijnend verzocht te vertellen welke mascara zij gebruikte. Het antwoord: “Double Wear.” Het enige wat ik toen kon denken was: “Die wil ik óók!” Zo gezegd, zo gedaan.

De belofte

Veelbelovend kocht ik de prijzige mascara, mijmerend over een klontvrije WOW-look, waar ik maar liefst 15 uren mee zou kunnen rondlopen. Én dat zonder  de gevreesde panda look. Geld speelde dus geen rol. Vooral niet dankzij hoogstaande marketingkreten als “Extreem verlengend“, “Extreme houdbaarheid” en “onberispelijke wimpers.”

Klontvrij: check. Verlengend: dubbel check. Anti pandalook: dubbel D check.  De toegepaste Smudge-Shield Technologie zorgt ervoor dat de mascara niet vlekt of uitloopt bij transpiratie en warm, vochtig weer. Dit kan ik onderschrijven. Zelfs in Miami, met 30ºC, heb ik niet rondgelopen met een onbedoelde Gothic look.

Smal borsteltje, groots effect

Het gebruiksgemak

De Double wear wordt voornamelijk gepresenteerd als een mascara die lengte creëert. Het smalle borsteltje zorgt ervoor dat je wimpers goed worden gescheiden en elk wimperhaartje wordt omhult. Dit heeft een verlengend effect. Toch is het gelukkig ook mogelijk om voldoende volume te creëren. Dankzij de crèmige structuur kun je gemakkelijk meerdere lagen over elkaar doen, waardoor er een mooie volume ontstaat, zonder dat je wimpers zo hard als baksteen aanvoelen. Het nadeel hiervan is dat je mascara sneller opraakt.

De waterproef

Het aanbrengen van de Double Wear verschilt niet van andere mascara’s. Het grootste verschil zit ‘em in het verwijderen van het product. Het is wonderbaarlijk en uniek hoe gemakkelijk dit gaat. Maar zo heeft elk voordeel z’n nadeel. Zo ook de Double Wear. Het is namelijk niet waterproof. Hierdoor kun je de mascara zowat in één veeg verwijderen met een cleanser of oogmake-up remover. Of met een regenbui.

Tijdens een fikse regenbui brokkelt de mascara van je wimpers af. Wonderbaarlijk genoeg creërt dit nog steeds geen panda look, ook niet na meerdere lagen te hebben aangebracht. Er ontstaat eerder een verzopen kat look, waarbij je een aantal zwarte vlokjes op je jukbeenderen krijgt. Ook deze zijn gemakkelijk te verwijderen, dat weer wel. Een nadelige bijkomstigheid is dat mijn ogen er hevig van gingen prikken, omdat de vlokjes in mijn ogen terechtkwamen. Dit legt mijn haatverhouding met het product bloot.

Klontvrij WOW-effectHet eindoordeel

Het effect en de eigenschappen van de Double Wear vind ik hemels. Daarbij moet ik helaas toegeven dat ik bij het gebruik van deze mascara vaker last heb gehad van prikkende ogen. Dit ervaar ik nagenoeg niet bij andere mascara’s, als de Diorshow of ééntje van de Hema. Toch moet ik enige nuance aanbrengen. Na de mascara een hele dag op te hebben, vanaf 07.30 uur, kreeg ik hier aan het einde van de dag last van. Ongeveer tegen 21.00 uur of 23.00 uur, omdat de mascara langzaam afbrokkelde en in mijn ogen terechtkwam. Daarbij hoefde ik geen mascara onder mijn oogleden weg te vegen, dit gebeurde wel bij de Diorshow, tegen het middaguur. Ook hoefde ik mijn wimpers niet bij te werken, omdat het er nog steeds zo uitzag als toen ik het ’s ochtends opdeed.

Toen ik het dilemma van de prikkende ogen vertelde aan een visagiste, adviseerde zij om vooraf een primer te gebruiken of toch op zoek te gaan naar een andere mascara. Tja, is de Double Wear een ‘keeper’ of moet ik mijn zoektocht naar de Heilge Graal voortzetten? Ik ben er nog niet helemaal uit. Misschien moet ik het eerst maar eens met een primer combineren.

Plus: Goede mascara voor vrouwen met (zeer) korte wimpers. Gemakkelijk te verwijderen.
Min: Droogt snel uit, waardoor je nieuwe mascara moet kopen. Niet waterproof.

Ook interessant:


Comments
10 Responses to “PRODUCT REVIEW: Estee Lauder Double Wear”
  1. esther schreef:

    Hi MacBlogster en all you guys/girls. Sinds december ben ik al bezig met je mascara-vraag en sta te popelen om mijn tip te geven. 🙂 Estée Double Wear is mooi maar duur. Daarom gebruik ik een goedkopere mascara en ook wat vettere mascara met het borsteltje van Estée. Works for me!

  2. Pamela schreef:

    Hm nog nooit een mascara van Estee Lauder gebruikt. Wel van Yves Saint Laurent maar dat was alleen omdat het een kado was! Die vond ik overigens heeel goed. Zichtbasr dikkere wimpers, maar qua prijs niet in mijn budget.

    Tegenwoordig gebruik ik gewoon van Sephora, Maybeline of L’Oreal! Vind het zonde om meer dan €15 te betalen voor een mascara. Waarom duur dan terwijl het goedkoop kan? En werkt!

    • MacBlogster schreef:

      Ik vind 15 euro al duur voor een mascara, vooral als het effect niet beter is dan een mascara die 7 euro duurder is. Dan koop ik liever de mascara die 7 euro duurder is.
      Ik gebruikte vroeger voornamelijk Maybeline en daar was ik tevreden over totdat ik de Double Wear gebruikte. Daarna was niets meer goed genoeg. Ik heb goedkope (Hema) gebruikt en zelfs duurdere (Dior Show), maar het was niet als de Double Wear :-). Dior Show was erg mooi qua effect, maar het zat vrij snel onder mijn ogen en was moeilijk om te verwijderen. Misschien moet ik binnenkort eens die van Catrice proberen, maar ik ben sceptisch. Via Facebook adviseerde een lezeres mij om Paula’s Choice te proberen. Die ga ik binnenkort dan ook reviewen.

  3. Denise schreef:

    Ik Gebruik maybeline daar ben ik heel tevreden over. De prijs is redelijk en niet tegen de €25,00.

  4. macblogster schreef:

    Hoi Femmetje, ik heb nog geen primer gekocht. Ik maak eerst mijn mascara’s op (Dior, Clinique & een Amerikaans merk). Daarna stap ik over op een ander merk of toch maar een primer. Ik zal het jullie laten weten. Ook zal ik opnieuw een mascara recenseren.

  5. Femmetje schreef:

    Ik ben benieuwd als je al een primer hebt gebruikt? Prikt het dan nog steeds. Ik heb gevoelige ogen omdat ik lenzen draag, dus ik ben op zoek naar een goeie mascara.

Trackbacks
Check out what others are saying...


Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,246 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

