Echte katers lusten geen honing

IFFRkaterNa 2 weken feesten en vage films bekeken te hebben, is voor mij het International Film Festival Rotterdam (IFFR) gisteravond tot een eind gekomen. Muziek en alcoholische versnaperingen, passeerden allen de revue in een goedgevulde Schouwburg, 1 van de leukere party hang outs tijdens het festival.

Volgend jaar weer! Echter met minder drank. Dit maakt meer kapot dan je lief is, zeggen ze. Ik heb het meerdere malen gemerkt. Tijdens het IFFR bleek ik een nieuw huisdier te hebben. Een kater met scherpe klauwen die maar al te graag bij mij op schoot spinde. Ook zondagochtend rolde hij in alle vrolijkheid over mijn schoot. Wegjagen lukte niet, totdat ik de pot honing pakte. En weg was ‘ie! Is dit mijn nieuwe wondermiddel?

Volgens de Amerikaanse National Headache Foundation en het Britse Royal Society of Chemistry is hoofdpijn, veroorzaakt door alcohol, goed te bestrijden door het gebruik van honing.  Dit geldt ook voor de bijkomende misselijkheid en braakneigingen. Een cracker met honing will do the trick! De fructose in honing zorgt namelijk voor een versnelde afbraak van alcohol. Daarnaast is een cracker met honing ook een bron van kalium en natrium dat helpt om de alcoholtoxines te bestrijden.

Comments
One Response to “Echte katers lusten geen honing”
  1. Sylvia schreef:

    Eugh, honing is vies! Gelukkig helpt een glas melk ook, Melk is goed voor elk 🙂

Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,554 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

