Funky Street Art: Phlegm

Street Art vermaakt de betonnen wereld tot een openluchtmuseum. Het maakt het straatbeeld vrolijker en interessant. Afgezien van dat het een glimlach op mijn gezicht tovert, heb ik een immens respect voor de skills en creativiteit van de vele street artists die de wereld kent.

Één van mijn favorieten is de in Wales geboren street artist Phlegm. Zijn werk is zeer gedetailleerd, waarbij hij het gebruik van meerdere lagen niet schuwt, met als gevolg een subtiel 3D effect.

Vodpod videos no longer available.

 

Ondanks dat hij regelmatig met kleur werkt, is zijn meest indrukwekkende werk voornamelijk zwart-wit. Het doet mij denken aan de zwart-wit geillustreerde kinderboeken die ik vroeger las op de basisschool en veelal beschreef als Vpro-boeken vanwege dezelfde linkse zwart-wit stijl.

Na Berlijn is het wellicht tijd om het Britse Sheffield, de stad waar Phlegm zetelt, te bezoeken. Op zoek naar Street art en uiteraard ook het uitgaansleven beoordelen.

Ook interessant:
Comments
2 Responses to “Funky Street Art: Phlegm”
Trackbacks
Check out what others are saying...


Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,245 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

