Ik ben geen varken…

Het onderwijs, elke dag anders.  Zeg dat wel….

Om te laten zien dat ik helemaaaaaal niet zo oud ben en nog steeds goed met mijn tijd mee ga, probeerde ik tijdens mijn docentenperiode de aandacht te trekken van een klas, waaraan ik op dat moment les gaf. Ze kwamen rumoerig binnen en ik wilde beginnen: “yo peeps!”

Aandacht kreeg ik indeed: “Ohh!!! Ze noemt ons varkens!!”

Ik: “huh?”

Praatgrage leerling: “ja, u noemt ons pigs!”

Ik: “kijk jij nooit MTV, TMF of überhaupt films?” (kun je je dit voorstellen, ik vroeg dit aan een 14-jarige…)

Ik: “Ik zei peeeeeeeeeps”.

Anyway, ze begrepen niet wat het betekende. Reden voor mij om lesmateriaal te maken dat inging op het gebruik van slang in het dagelijks leven. Erg leuk. Vonden zij gelukkig ook. Onderwijs, elke dag anders….

 

Ook interesant:
Comments
4 Responses to “Ik ben geen varken…”
  1. Mildred schreef:

    Zo grappig!

  2. Mirachi schreef:

    Hahaha moest je niet op het matje komen bij de directeur?

Trackbacks
Check out what others are saying...


Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,552 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

