De kracht van een open aura

Vrijdag 18 februari 2011 begon net als alle andere dagen. Ik werd wakker, checkte mijn mail en facebook. Mijn Facebook post voor die dag betekende veel goeds:

“Hoe laat ik ook naar bed ga, ik word altijd VROEG wakker. Heel veel inspiratie maar toch TE WEINIG tijd om alles te verwerken. In elk geval word ik weer wakker met teksten in m’n hoofd. Nu nog opschrijven. Wie weet komt ooit ’t muziek ook weer terug. De kracht van een open aura.”

Op dat moment wist ik echter niet dat de kracht van mijn aura verschrikkelijk zou worden opgerekt.

Het begon allemaal met een uitnodiging voor een verjaardagsfeestje in Barendrecht op vrijdag 18 februari, die mijn dochter anderhalve dag van te voren kreeg. Op het moment dat ik van de uitnodiging hoorde, had ik het gevoel dat ik “nee” moest zeggen. Toch deed ik het niet. Het gevoel was sterk, maar ik negeerde het. Bovendien had mijn dochter al eerder wat uitnodigingen moeten afslaan vanwege haar sportactiviteiten of familiebezoekjes.

Toen ik haar vrijdagmiddag van school ophaalde, vertelde zij dat het verjaardagsfeestje anderhalf uur vervroegd bleek te zijn. Toen dacht ik opnieuw “ik moet dit echt afzeggen.” Toch deed ik het wederom niet. Ik dacht “geen ramp, we scoren snel een cadeau onderweg.” En 14 km naar Barendrecht rijden tijdens spitsuur kan best…….

Na snel een cadeau op de kop te hebben getikt, brandde plotseling het koelvloeistof- en motorolielampje op het dashboard van mijn auto. Waarom nu?!? Waarom überhaupt?!? Hello Karma, ik moet naar Barendrecht!

Snel checkte ik mijn oliepeil en koelvloeistof. Zo gezegd, zo gedaan. Alles bleek in orde, maar toch bleven de lampjes af en aan branden. Een telefoontje naar mijn partner leverde niet meer op dan een “ik sta nu op de golfbaan.” Balen, dan maar met mijn eigen auto.

Omdat ik zelden in Barendrecht kom, besloot ik een pas gedownloade navigatie app op mijn Iphone te gebruiken. Goed gemutst en goed voorbereid gingen we op pad. Totdat we de afslag richting Barendrecht misten, dankzij het slome bereik van T-mobile. En zo reden we richting Zwijndrecht, uiteraard met een bijna lege tank.

Gelukkig reed ik langs een pompstation, waardoor ik vrij snel kon tanken, dacht ik. Wat bleek mijn tas lag thuis, inclusief rijbewijs en portemonnee. Zelden vergeet ik mijn tas, behalve die bewuste vrijdag. “Misschien red ik het nog!” Of toch niet; ik reed opnieuw de juiste afslag voorbij. En daar gingen we weer, ditmaal richting Rotterdam Zuidplein, 18 km verderop.

Met het oog op de tank en mijn oplopende irritatie, wilde huiswaarts keren. Maar hoe? Thuis aankomen zou niet eens meer lukken. Gelukkig kon ik geld lenen van een goede vriendin die in de buurt van Zuidplein woont. Godzijdank was ze überhaupt thuis en had ze geld op zak. Hallelujah, ik kon tanken!

Aangezien de tijd niet stil bleef staan, werd het een race tegen de klok. Hup snel, richting Barendrecht. Daar aangekomen bekroop mij het gevoel dat het universum allerlei signalen aanreikte, waardoor duidelijk had moeten worden dat ik mijn dochter niet naar het feestje moest brengen. Wat als het zwembad zou instorten of er een ongeluk zou gebeuren of…….?

Ach, allemaal onzin. Ondanks alles, waren ze op tijd en voor de rest had ik geen onheilspellend gevoel. Dus daar ging ik, huiswaarts met een goed gevulde tank. Echter de pret duurde niet lang.

Net voor de Brienenoordbrug brandden de lampjes opnieuw en plotseling begon mijn motor te ratelen. “Wat is dit??” Ik reed de Brienenoordbrug op en bemerkte dat mijn auto moeite had met het maken van vaart. Snel deed ik mijn knipperlicht aan. Op het nippertje haalde ik het om met 64 km/uur de brug op te rijden, terwijl een ieder om mij heen met ruim 100 km/uur de brug opraasde. En toen begaf mijn auto het. Op de Brienenoordbrug, zonder vluchtstrook.

Als de wiedeweer stapte ik uit de auto en ging achter de railing staan. Getrouw belde ik de ANWB. Echter de ANWB wilde niet komen, omdat ik geen legitimatie en geen ANWB-pas bij mij had. Én ondanks dat de ANWB-telefonist had geconstateerd dat ik inderdaad op een zeer gevaarlijke plek stond, vond hij het wel nodig om mij duidelijk te maken dat ik in overtreding van de wet was, omdat ik geen legitimatie bij me had. Maar meer dan dat ging er niet gebeuren, want de ANWB kon daardoor niet komen. De goede man begreep helaas niet dat niet enkel mijn veiligheid in het gedrang kwam, maar ook dat van de automobilisten die tegen mijn auto konden opknallen.

Op het moment dat ik in een zinloze discussie met de ANWB was beland, stopte op hetzelfde moment een oudere man met een busje. Hij stapte uit en liep naar mij toe. Hij gebaarde mij en wachte rustig tot ik klaar was met het gesprek. Daarna gaf hij op een kalme manier aan dat hij het onverantwoord vond om mij daar op de weg te laten staan. Hij wilde mij per direct wegslepen naar een veilige plek, maar helaas had hij geen sleepkabel bij zich. Ik wel, bleek. Onder in de kist in mijn bagaruimte lag een sleepkabel te lonken in een ongeopende verpakking. Yes!

Uiteindelijk heeft de lieve man mij helemaal naar huis gesleept en met veel geduld mijn auto in een parkeervak geduwd. Hij gaf aan dat hij mij had geholpen omdat hij weet hoe vervelend het is als niemand helpt in zo’n situatie. Het spreekt voor zich dat ik de man verschrikkelijk dankbaar was. Al het negatieve van die dag maakte hij in 1 klap goed, door middel van 1 actie.

De kracht van een open aura…..

Ook interessant:


Comments
4 Responses to “De kracht van een open aura”
  1. Samira schreef:

    Thank god, er zijn nog behulpzame mensen die je helpen. Dit is fijn om te weten! Dank voor het delen van je ervaring. x

    • MacBlogster schreef:

      Er zijn veel mensen die niet behulpzaam zijn, maar er zijn voldoende mensen met een warm hart. Sommige mensen zijn klaarblijkelijk bang om behulpzaam te zijn. Te zelfbewust. Wat hebben ze eigenlijk te verliezen?

Trackbacks
Check out what others are saying...


Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,554 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

