De meest vreemde versiertruc ooit

In mijn jongere jaren hield ik ervan om regelmatig te shoppen bij de Sacha aan de Leidsestraat in Amsterdam. Op een dag kocht ik daar mijn pronkstuk van het jaar: bruin leren laarzen met een hak waar je niet graag boodschappen mee doet. Ik wel.

Übertrots wandelde ik stad en land af met mijn mooie laarzen, uiteraard met een rokje aan, want iedereen moest ze goed kunnen aanschouwen. Met de definitie van ‘iedereen’ hield ik mij op dat moment nog niet bezig.

Omdat ik een lamp nodig had, huppelde ik vrolijk de Hema binnen aan de Nieuwendijk. Daar aangekomen besteeg ik al ‘klik-klakkend’ de indrukwekkende trap, niet wetende dat ik met een priemende blik werd gevolgd door een jongeman. Als zijn ogen daadwerkelijk de vurige kracht bezaten als dat zijn blik deed vermoeden, was het leer aan mijn voeten binnen 1 minuut verschroeid.

Op de 1e etage aangekomen, verexcuseerde hij zich en hield hij mij staande: “mag ik je wat vragen?” “Ja hoor”, reageerde ik spontaan. “Ehm, mag ik je laarzen kussen?” “Wablief??” Ja, ik hoorde het goed, deze hitsige jonge man wilde mijn dure laarzen besmeuren met zijn kussap. En dat nog wel in het familievriendelijke Hema. “Hell no!”

Toen hij na lang aandringen ondervond dat mijn “nee” definitief was, bood hij aan om de lamp te kopen waarnaar ik op zoek was. Wederom kreeg de arme jongen een nul op zijn rekwest. Hij liet zich niet van de wijs brengen en stelde een nieuwe vraag: “wil je mij dan een trap in mijn ballen geven?”

Ik wist niet of ik op dat moment moest lachen of boos zou moeten worden. Het was duidelijk, hij wilde met man en macht het mooi gebruinde warme leer tegen zijn erogene zones voelen. Voordat ik de kans kreeg om te reageren, vervolgde hij: “ben je wel eens naar een Kinki Party geweest?”

Op dat moment had ik mij waarschijnlijk gevleid moeten voelen, mijn goede smaak werd immers opgemerkt, maar kom op, ik was op zoek naar een lamp en niet naar een seksdate. Niet met hem en zeker niet in de Hema, de meest seksloze winkel van Nederland. Ik heb de jongen vriendelijk bedankt voor zijn interesse en duidelijk gemaakt dat hij mij en mijn stijlvolle laarzen met rust moest laten. Gelukkig droop hij toen snel af.

Is dit uniek of maak jij ook wel eens
kansloze/opmerkelijke versierpogingen mee?

Ook interesant:
Comments
8 Responses to “De meest vreemde versiertruc ooit”
  1. JD schreef:

    Haha. Ik moest wel lachen. Ik moet zeggen dat de laarzen ook echt “wauw” zijn maar de manier waarop hij je benaderde was wel een beetje….freaky. Maar wel mooi een gratis lamp erbij!

    Leuke website!

    JD

  2. Daan Willem schreef:

    Haha, nul op ‘rekwest’ krijgen.

    • macblogster schreef:

      Haha. Het is in elk geval duidelijk dat je het hebt gelezen. Cool. Thanx voor de oplettendheid, maar:
      “nul op het rekwest’ komt NIET voor in de Woordenlijst Nederlandse Taal van de Taalunie en de spellingwoordenlijst van OpenTaal. Dit wil niet zeggen dat het fout gespeld is. Woorden die niet vaak worden gebruikt, encyclopedische ingangen en woordgroepen worden niet of zelden opgenomen in deze lijsten.”
      Het is de ouderwetste spelling. Tja, ik heb nu eenmaal een oude ziel 😀

Trackbacks
Check out what others are saying...


Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,569 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

