Achja, het is maar horror, toch?

Society ©Anton Semenov

Ik ben niet echt into horror. Af en toe wat stylish Gothic chique kan geen kwaad, maar alles wat met horror te maken heeft, kan mij niet bekoren. Ik hou er gewoon niet van. Er is niks gezelligs aan. Toch kan ik bepaalde initiatieven wel waarderen, zoals The Blair Witch Project of Anton Semenovs artwork genaamd Society (klik op de link voor een vergrote weergave). In mijn optiek creatief en nieuwsgierig makend, doch beklemmend.

Toen Playstation 1 nog hip was

Hetzelfde gevoel van beklemming onstond in 1996, toen de Playstation 1 nog hip was. Mijn broer had toen de gewoonte het allereerste Resident Evil spel in het donker te spelen. Ik zat erbij en ik keek ernaar.  Vol spanning tikte mijn hartje, wachtend op de zombies die plotseling uit het niets in grote getale aanvielen. Jeetje, wat was dat spannend!

Een jaar of 3 later, werd de spanning opgevoerd door de introductie van Silent Hill. Een horror survival game die nog spannender was dan Resident Evil. Daar hield ik dan wel weer van, ondanks dat ik eigenlijk meer van de adventure games was.

Altijd weer die desolate plekken….

Anno 2011 heb ik nauwelijks een spel aangeraakt op 1 van de game consoles die we thuis hebben. Toch klopt mijn hartje zo nu en dan sneller van een goede adventure game. En laat dit dan net een horror game zijn. Klaarblijkelijk stap ik van mijn anti-horror geloof af. Check out onderstaande trailer van de in september 2011 to be released Dead Island. De echte game freak heeft de trailer al lang gezien, aangezien het al een maand in de omloop is. Echter dit doet niets af aan hoe indrukwekkend het geheel is.  En Scary….

Tja, what’s in a name. Ik zou er niet op vakantie gaan. Daarnaast zou ik net zo min belanden op desolate plekken met namen als Resident Evil en Silent Hill. Achja, het is maar horror, toch?

Vodpod videos no longer available.

Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,554 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

