Test: hoe herken je een loverboy?

Een loverboy is ‘mooi boy’, dominant en rijdt in een dure bak. Hij wil kwetsbare meisjes tot zijn hoertjes maken, zodat hij cash vangt. Dit is het standaardbeeld wat men van loverboys a.k.a. ‘laffe boys’ heeft. De realiteit is dat ze in allerlei soorten en maten voorkomen en tegenwoordig vaker actief zijn via Internet, waaronder Hyves.

In mijn werk kom ik zo nu en dan met het thema ‘loverboys’ in aanraking. Via ketenpartners of doordat er vrouwelijke ronselaars op het schoolplein hangen. Geen dreigende of dominante mannetjes, maar gewoon meisjes tussen de 15 & 18 jaar. Door mijn werk ben ik erachter gekomen dat het sneller dichterbij komt dan je vaak denkt. Een ambulante jongerenwerker waarmee ik contact onderhoud, vertelde dat het overal voorkomt, vooral daar waar metro- of treinstations zijn. Shocking. Mijn dochter reist zelfstandig met de metro…..

Ik ben nooit bang geweest om mijn kind los te laten, maar dit was wel erg heftig. Vooral omdat er destijds een meisje zoek was geraakt. Helaas vermoedelijk verdwenen in de Haagse prostitutie. Hoe je het draait of keert, op een gegeven moment moet ik haar loslaten. Nu moet blijken welk onderscheid zij maakt tussen wat goed en slecht is. Is zij in staat haar grenzen aan te geven en daar niet overheen te gaan? Kortom durft haar puberende brein nee te zeggen. Zucht…

Vandaag op het werk vertelde een collega over een thema-uitzending over loverboys die hij woensdag 31 maart had gezien op Nederland 3. Aangezien ik nooit op de hoogte ben van wat er op tv komt, heb ik de uitzending gezamenlijk bekeken op uitzending gemist. De uitzending gaat over een nieuwe generatie loverboys. “Via Internet weten loverboys tot wel 3 keer sneller het vertrouwen te winnen van meisjes, dan vroeger via het schoolplein.” In de uitzending wordt onder andere aandacht besteed aan de ronseltactieken die loverboys onder andere gebruiken en hoe ze hun slachtoffers signaleren via Hyves. Reden genoeg om de pagina van mijn dochter aan een dubbele check te onderwerpen en haar vriendenkring van circa 450 adds onder de loep te nemen. Voorlopig is ze weer hufterproof.

Heb je de uitzending ook gemist, klik hier. Tijdens de uitzending wordt aandacht besteed aan een DANGERzone vragenlijst die je samen met je dochter, nichtje of petekind kunt invullen. De uitkomst laat zien hoe sterk zij in haar schoenen staat, want ook degenen die dachten “dit overkomt mij niet,” zijn in een val gelopen waaruit ze niet meer konden ontsnappen. Klik hier voor de test en achterhaal hoe het met hun vriendschappen en zelfvertrouwen is gesteld

Comments
4 Responses to “Test: hoe herken je een loverboy?”
  1. Helena schreef:

    overkomt my niet (denk ik )
    maar jhaa nu ik dit lees en het sharlaken koord bij mij op school over loverboys komt praten
    ben ik daar niet zo zeker van .

    xx helena

    • MacBlogster schreef:

      Hoi Helena, dit is een logische reactie. Dit denkt iedereen. Het bijzondere is dat de meisjes die slachtoffer zijn geworden, dit ook dachten. Het is goed dat er voorlichting wordt gegeven zodat veel meisjes zich bewust worden van de signalen die zij zelf afgeven aan dit soort types.

  2. Karin schreef:

    Oh my, de nieuwe generatie Loverboys… Hoe freaky is dat. Ik werk met social media, tik me suf erop. Toch had ik dit niet verwacht. Waarom eigenlijk niet? Wat ben ik reactief…

    • MacBlogster schreef:

      Hoi Karin, het zal je verbazen hoe vaak dit gebeurt via Internet. Dankzij Social Media kun je snel en anoniem contact maken met potentiële slachtoffers. Als je tijd hebt, adviseer ik je de bovengenoemde uitzending te bekijken. In de uitzending wordt er nep hyves account aangemaakt & op die manier contact gelegd met mogelijke loverboys. Je ziet o.a. hoe snel hier op wordt gereageerd. Bijzonder & walgelijk.

Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,245 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

