Vintage Sale

©mylifeissweet.nl

Regelmatig krijg ik via Facebook uitnodigingen voor verschillende evenementen. Variërend van allerhande feestjes tot netwerkborrels. Erg leuk, maar niet altijd haalbaar qua agendaplanning. Zo komt het dus regelmatig voor dat er helaas ook uitnodigingen worden afgeslagen.

Begin april 2011 kreeg ik een uitnodiging voor een Vintage Garage Sale in Rotterdam, op 3 april 2011. Ik had vaker zulke uitnodigingen ontvangen, maar was er niet eerder op in gegaan. Merendeels omdat ik geen beleving had bij de term Vintage. In mijn optiek kon Vintage 3 dingen betekenen:

  • oude kleding afkomstig van de zolder, op straat achtergelaten na de vrijmarkt op Koninginnedag;
  • oud, maar nog steeds erg prijzig (prijzen vanaf 100 euro);
  • betaalbare kleding verkrijgbaar in maat 34 t/m 38.

Omdat het op een zondag viel, besloot ik er toch naar toe te gaan met 2 vriendinnen. Met z’n 3en waren wij representatief voor de kledingmaten 34 tot en met 42. Met het oog op bovengenoemde punten, vielen het aanbod plus ambiance alleszins mee.

Na uren te hebben gesnuffeld, zijn we uiteindelijk alle 3 geslaagd. Zij gingen er met kleding vandoor, prijzen à €20-€35 euro. Zelf heb ik een zwarte lederen envelop purse gekocht en een rode leren portemonnee, beiden voor €15,- Aangezien ik aardig wat rondingen heb, was mijn keuze vrij beperkt. De maat 42 juwelen die er tussen zaten, werden voor mijn neus weggekaapt, omdat ik eerst kritisch en aarzelend langs de rekken liep met de gedachte “het model staat me vast en zeker  niet.”

Ik heb mijn les geleerd, de volgende keer zal ik er vroeger naar toe gaan, direct advies inwinnen bij de verkoper en alles gewoon passen in plaats van enkel twijfelen. Dankzij twijfel loop ik nog steeds in mijn maximaal 3 keer wassen H&M’tje, in plaats van een uniek vintage Jill Sander topje. Ach….

Klik hier voor data van alle vintage sales aan de Zaagmolenkade 41 in Rotterdam. Entree is gratis. Cash only.

Comments
2 Responses to “Vintage Sale”
  1. MacBlogster schreef:

    Graag gedaan! Bekijk de speciale fan page op Facebook voor informatie over verschillende vintage sales.

  2. Antoinette N. schreef:

    Hey bedankt voor de tip nog!! Ben gister geweest en heb een heel leuk vest, een blouson en een knalrood tasje gescoord!! Helemaal blij!!

Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,248 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

