Een verrassingspakket voor moederdag

Naar aanleiding van een prijsvraag op Facebook, moest ik nadenken over de vraag waarom mijn moeder in aanmerking zou moeten komen voor een beauty verrassingspakket. Na alle ingezonden verhalen te hebben gelezen over gescheiden of zieke moeders, wist ik niet wat ik moest schrijven. Ik had geen zielige tekst. Ook mijn moeder heeft véél meegemaakt, maar waarom zou dit een reden zijn dat ze iets verdient?

Trust me, alle moeders waarover werd geschreven, verdienen het verrassingspakket. Waarom? Omdat ALLE moeders ELKE DAG een cadeau of lieve woorden verdienen, voor alles wat ze hebben gedaan & zullen doen. Waarom speciaal een cadeau op moederdag? Moederdag is toch net als iedere andere dag?

Volgens MAMinc magazine is dit echter niet het geval, het artikel 10 redenen waarom moeders moederdag niet altijd leuk vinden, laat zien dat moederdag niet altijd als prettig wordt ervaren, juist omdat het wordt gezien als een doodnormale dag. Kortom, moederdag is niet zomaar een dag. Het is dé dag waarop je waardering kunt uiten voor alles wat moeders heeft gedaan. Tijd voor een moment van bezinning.

Als ik mijn moeder niet had, had ik niet gestaan waar ik nu sta, ondanks mijn kritiek en de gedachte “ik ga het beter & anders doen!” Alle mama’s hebben hun zwakheden. Omdat er geen groen boekje voor het opvoeden bestaat, acteren ze op basis van liefde & hetgeen waarvan ze denken dat dit het beste is. Dit kan goed of ‘fout’ uitpakken. Opvoeden is de meest pittige baan die er is. Het is jammer dat ik daar nu pas achter kom. Door de waan van alle dag laat ik haar niet vaak genoeg weten dat ik haar dankbaar ben en dat ik aan haar denk, ondanks dat ik niet frequent bel. Gelukkig leeft mijn moeder nog en kan ik haar extra liefde betuigen op moederdag.

So what dat moederdag een commercieel bedenksel is? Gelukkig maar, hierdoor wordt ik er aan herinnerd dat mijn moeder, 365 dagen keer 33 levensjaren, voor mij heeft klaar gestaan. Ik beloof plechtig meer aandacht te besteden zullen besteden aan mijn moeder en aan moederdag.

Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,245 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

