DIY BEAUTY: Blozen met Blush

Voor wangen zo fris als na een vroege ochtendwandeling of zo expressief als wanneer je bloost, is blush de finishing touch voor je gezicht. Een goed aangebrachte blusher accentueert de jukbeenderen en verfraait de gezichtsvorm, maar hoe en waar breng je die nou precies aan?

De juiste plek voor de blusher is afhankelijk van het effect dat je wilt bereiken, je gezichtsvorm en natuurlijk de trends. Hoe hoger de blush wordt aangebracht, hoe langer het gezicht lijkt, terwijl een laag aangebrachte blusher een gezicht kort maakt.

Je kunt blush aanbrengen rond je wangen. Zet de blusherkwast aan voor op het gezicht, ongeveer 2 vingerbreedtes vanaf je neus, onder het jukbeen. Breng de blusher omhoog naar de oren toe aan. Een vierkant gezicht kun je verzachten met blush door heel dicht bij je oor te beginnen en de blush te laten vervagen naar de jukbeenderen. Bij een rechthoekig gezicht breng je de blush horizontaal aan op de jukbeenderen.

Vrouwen met een blanke huid kunnen levendige roze en abrikoos kleuren gebruiken. Bij vrouwen met een donkere huid zijn bruine en koraalachtige tinten erg mooi. Zachte roze tinten flatteren iedereen.

Poederblusher breng je aan met een blusherkwast. Voordat je de blusherkwast op je huid zet, klop je altijd eerst het teveel aan poeder eraf. Blusher hecht heel goed, gebruik niet teveel want het is erg moeilijk te verwijderen.

Creme blusher en een vloeibare blusher kun je het beste met je vingers aanbrengen. Klop het product met je wijsvinger op je wang voor de juiste dosering en vervaag de blush vanaf je jukbeenderen in de richting van je kaken.
Het is een goed idee om je blusher te bekijken bij daglicht om te zien of het niet te zwaar is.

Heb je het juiste resultaat bereikt…..? Off you go met een frisse, levendige uitstraling!

Ook interessant:
Comments
6 Responses to “DIY BEAUTY: Blozen met Blush”
  1. Lisa schreef:

    Handig dit

  2. TMZ schreef:

    Bedankt voor de tips! ik kan ze heel goed gebruiken ik zie nu dat ik het al die tijd verkeerd heb gedaan. thanx!

  3. Mildred schreef:

    Handig!

  4. Lydia Merks schreef:

    goed dat je die plaatjes erbij hebt gedaan. Kan ik eindelijk zien hoe ik het moet aanbrengen. Je wenkbrauw stukje vond ik ook handig. Bedankt hoor

    • Mirachi schreef:

      Tegenwoordig zijn er zoveel blush kleurtjes, ik vind het altijd mooi om te zien maar ik gebruik het niet omdat ik niet weet hoe ik het moet gebruiken. Nu wel, ik ga het zeker proberen nu alleen nog kopen. Weet wat voor merk ik het beste kan kopen?

      • Bedankt voor de reacties, erg leuk om te zien dat jullie mijn beauty posts handig vinden. Binnenkort komt er een stukje over zomer make-up.
        Welke merken je zou kunnen gebruiken is afhankelijk van hoe intens je de kleur wilt en natuurlijk je budget. Zelf gebruik het liefst Make up Studio, M.A.C of Make Up Forever, omdat deze zeer kleur-intensief zijn en prettig in gebruik. Maar Loreal, Max Factor en Maybeline zijn ook aan te raden en makkelijk te verkrijgen bij de drogist of parfumerie.
        Als je liever want minder uitgeeft is make-up van Hema ook prima, al zou je daar misschien dan iets meer van moeten gebruiken om de juiste kleur te krijgen. Mocht je een speciale kleur willen maar kan je deze nergens vinden dan kun je ook een blush laten customizen bij Ego Cosmetics. Binnenkort komt hier ook meer informatie over.
        Veel succes!
        Suzanne

Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,552 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

