Tête à tête met zangeres Avery Sunshine

Cover of

Cover of Dreamgirls

Fotografie & filming: Mario Terlouw | Interview: Norine Dap

Avery Sunshine was here … en mocht je er niet bij zijn geweest, je hebt echt een geweldig optreden gemist. Om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurt- omdat je simpelweg niet weet over wie we het nu eigenlijk hebben- heeft Macblogster mij erop uitgestuurd om uit te zoeken wie Avery Sunshine nu eigenlijk is. Hoewel dit talent uit Atlanta voor veel van ons een nieuweling lijkt, blijkt haar muzikale CV het tegendeel te bewijzen.

Haar zangtalent is, zoals bij vele Amerikaanse zangeressen het geval is, ontwikkeld in de kerk. Als verdienstelijke pianiste en songwriter, bleef het daar niet bij en verzorgde zij onder andere de muzikale directie van Dreamgirls en een aantal Tyler Perry toneelstukken. 

Na getuige te zijn geweest van een geweldige show in Heidegger Rotterdam, op 23 juni 2011, was het dan zover om een vermoeide, doch super opgewekte mevrouw Sunshine te bestoken met vragen:

Je zit al je hele leven in de muziek, waarom heeft het zolang geduurd voordat er een album was?

“Door alle andere dingen die ik te doen had. Ik had ook geen plannen om een album te maken. Dana (red. haar producer) heeft me aangemoedigd om ervoor te gaan. Bovendien wilde ik alleen maar met muziek bezig zijn, maar er moest naast muziek maken ook gewoon gewerkt worden om het album te bekostigen. Het heeft daarom ook ruim 7 jaar geduurd om het album uit te brengen. Er is aan het album gewerkt tot dat het exact was wat wij (red. Avery Sunshine & Dana) wilden. Het heeft ook best moeite gekost om het uiteindelijk allemaal los te laten. Dana heeft me ervan moeten overtuigen dat het album echt helemaal af was.”

Je echte naam is Denise White, wat mij betreft een “money making name” Hoe ben je op Avery Sunshine gekomen? 

“Nadat Dana en ik ons eerste track hadden opgenomen, zouden we op tournee gaan. Dus Dana vroeg wat ik wilde doen met m’n naam en zonder na te denken riep ik Avery Sunshine. Ik denk dat het komt door mijn liefde voor twee Amerikaanse film karakters. Shug Avery uit de Color Purple, een sterke prachtige vrouw en zangeres en Sunshine uit Harlem Nights. Die naam kwam gewoon in me op en dat is zo gebleven.”

Je album is helemaal af en uitgebracht. Wat komt hierna?

Eerst gaan we dit album promoten totdat zoveel mogelijk mensen op de wereld ervan weten. Terwijl we daar mee bezig zijn, wordt er aan mijn volgende album gewerkt. Er is overigens geen haast bij het uitbrengen van mijn volgende album, maar dit keer gaat het geen 7 jaar duren. Maar we willen eerst zien hoever we met dit album komen, voordat we de volgende uitbrengen. Daarnaast lijkt het me ook leuk om iets voor de televisie te doen.”

Zo te horen heb je het album uitgebracht zonder platenlabel?

“Ja, dat klopt, maar we hebben wel getekend bij een label in Groot Britannië, Dome Records. Zij regelen de distributie in Groot Britannië, Zuid Afrika en Europa. Ze hebben een belangrijke rol gespeeld met betrekking tot ons aanwezigheid in Nederland.”

Maar met jou ongelooflijke talent moet het toch niet zo moeilijk zijn om bij een label terecht te komen. Heb je bewust gekozen om niet met een platenmaatschappij in zee te gaan?

“Ja zeker. Wij wisten dat alles aan ons, zoals hoe wij eruit zien en de manier waarop wij muziek maken, onconventioneel is. Dit zou bij een grote platenmaatschappij niet werken. Ze zouden willen dat ik op dieet ging, m’n haar liet groeien en willen bepalen hoe ik mijn liedjes zing. Dit wist ik. Dit betekent overigens niet dat ik niet vind dat je gezond moet zijn of dat lang haar niet mooi is. Maar ik ben onafhankelijk en ik wil gewoon datgene doen waar ik in geloof. Ik ben van mening dat ik mezelf niet moet aanpassen omdat men vindt dat dit zou moeten. Gelukkig heb ik een muzikale partner gevonden die me daarbij steunt. Het zou voor mij niet de moeite waard zijn om dit op een andere manier te doen. Ik zou het dan ook helemaal niet doen.”

Kortom Avery Sunshine blijkt niet alleen een geweldige artiest te zijn, maar ook een heel mooi mens. Erg toegankelijk om te interviewen, waardoor het een tête à tête werd. Wil je meer van Avery Sunshine zien en ben je benieuwd naar deze dame, bekijk de rest van interview en een deel van haar optreden in de Heidegger, op onderstaande filmpjes:

Voor meer fragmenten van het optreden in de Heidegger, klik hierWil je meer van Norine Dap a.k.a. Fashion & Music blogster Noggy zien, check hier haar blog.

Ook interessant: 
Comments
4 Responses to “Tête à tête met zangeres Avery Sunshine”
  1. Ruben Kruit schreef:

    Een dik maar goud keeltje!

  2. Sinaï Jesserun schreef:

    in 1 woord geweldig! I got sunshine klinkt goed echt een zomerplaat

  3. Monique Hofman schreef:

    Thnks MacBlogster 4 t invitation 2 C Avery Sunshine. She is Amazing!
    What a great voice she have and what a beautiful personality.
    Loved her show and her performance, couldn’t get my eyes of her with her beautiful charisma and couldn’t stop listening to her incredible voice and songs.
    Thnk U, Avery Sunshine to bring fresh light and love in the music!
    Keep on Shining. Love and light

Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,248 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

