Hoe vrouwelijk zijn sneakers?

Rihanna

Tekst: Cheryl Denijn

Regelmatig spreek ik af met mijn beste vriend voor een drankje op een leuk terras of cafétje om bij te kletsen. Het eerste waar hij op let zijn mijn schoenen. Zijn definitie van vrouwelijkheid zijn pumps, fashionable pumps. Ik, grote liefhebber van sneakers, zeg: fashionable sneakers!

Olivia Palermo

Van jongs af aan draag ik sneakers op verschillende manieren: onder een spijkerbroek, onder een rokje of legging. Noem het maar op, ik maak er een fashionable combinatie van. Laatst kreeg ik een compliment van een kennis: “very nice your New Balance. Je rockt ze echt!” Mission accomplished. Weg met die pumps!

Vrouwen gaan steeds vaker de hippe, leuke kant van sneakers zien. Dit is niet alleen maar besteed aan de mannelijke Nike verzamelaars. Behalve stoer, kunnen sneakers ook super vrouwelijk zijn. De stoere kant van een vrouw mag best vaker worden uitgelicht, dit maakt een vrouw niet per sé onaantrekkelijk. Anno 2011 kun je er nog steeds lady like uitzien in een leuke outfit met een paar fashionable sneakers.

Ik heb banen gehad waar sneakers absoluut niet werden geaccepteerd, omdat collega’s of zakenrelaties je niet serieus zouden nemen. Ik was het daar totaal niet mee eens, dus ging ik vrolijk met sneakers aan naar mijn werk. En nog steeds. Zo nu en dan afgewisseld met een leuke laars of ‘flatje’.

Alicia Keys & Amber Rose

Gelukkig ben ik niet de enige, ik merk dat er steeds meer vriendinnen sneakers dragen naar hun werk, vrije tijd of als ze gaan stappen. Ze zitten comfortabel en zijn tegenwoordig in zoveel leuke kleuren te koop, waardoor je ze goed kunt combineren met verschillende outfits. Bijkomend voordeel is dat je er de hele dag op kunt lopen en ermee kan rennen richting bus of tram. Niks mis mee. Kortom, mijn beste vriend heeft het bij het verkeerde eind. Sneakers zijn behalve praktisch wél fashionable en lady like!

Cheryl

P.s. bekijk ook mijn 5 favoriete hotspots

 
Ook interessant:

 

Comments
9 Responses to “Hoe vrouwelijk zijn sneakers?”
  1. crystal schreef:

    sneakers kunnen heel vrouwelijk zijn, het ligt helemaal aan het model en hoe de rest van je outfit in elkaar zit. Ik ben al jaren fan van de sneakers van cesare paciotti 4 us, cesare is een grootheid op het gebied van pumps en glamourhakken, maar heeft dus ook een aparte lijn met hele mooie dressy sneakers…heb er al weer een paar op mn wishlist gezet…

  2. Didi schreef:

    Ik vind dat vrouwen wel sneakers kunnen dragen! Het staat gewoon goed en stoer (; Ik houd van all stars! Ook al zijn dat niet echt sneakers, hihi.
    bedankt voor je reactie! Ik moet altijd voor mijn werk een knotje dragen en als mijn haar even uit mijn gezicht moet, maar door mijn inspiratie probeer ik wel mooiere knotjes te maken!

    • MacBlogster schreef:

      Tegenwoordig heb je hele coole sneakers. Maar een Nike Air komt echt niet in mijn schoenenkast, tenzij ze het pimpen of ik ooit een Aussie pak koop.
      Vroeger droeg ik vaak knotjes. Tegenwoordig niet zo vaak meer. Toen ik je foto’s zag, werd ik geïnspireerd om wat vaker iets anders te doen met mijn haar.

  3. Lisa schreef:

    I love sneakers, kan niet zonder ze.

  4. Sonja schreef:

    Vandaag een paar ubercoole new balance gescoord dusss Can t live without my sneakers!!!

  5. Norma schreef:

    Noodgedwongen heb reuma en al mijn botten zitten los hypermobiel lichaam.
    Mijn laatste aanwinst Adidas met grote flap en groot logo.
    Ik draag ze ook gewoon met kerst onder een zwarte gebreide jurk eigenlijk overal onder

    • MacBlogster schreef:

      Bedankt voor je reactie Norma. Ik ben wel benieuwd naar hoe je kerst outfit eruit ziet incl sneakers 🙂
      Laat een foto achter op http://www.facebook.com/macblogster , mocht je dit leuk vinden.
      Ondanks dat ik meer van de hakken ben, zijn er genoeg coole (& opvallende) sneakers te vinden die je kunt combineren met een evenzo coole outfit. Ooit koop ik ook een paar dope sneakers waardoor ik mijn hakken laat staan, maar tot op heden ben ik die nog niet tegengekomen.

Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,552 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

