Dr.Love geeft advies: ik ben verliefd op mijn collega

Als het Groene Boekje met dating- en relatie tips zou bestaan, zou Dr.Love het geschreven hebben. Doctorandus in de liefde, cum laude afgestudeerd aan het instituut der levenservaring, beantwoordt al jouw liefdesvragen op deskundige wijze. Zijn mannelijk perspectief zal een ander en duidelijk licht werpen op al jouw dating- en relatieproblemen.

Wil je advies, e-mail (anoniem) je vraag naar redactie@macblogster.nl

Beste Dr.Love, ik ben al een tijdje verliefd op mijn collega. Hij weet niet dat ik hem leuk vind, want ik bang ben dat hij mij makkelijk vindt en alleen maar op seks uit is. Hoe laat ik hem merken dat ik hem wel leuk vind, zonder teleurgesteld te worden? Anoniempje

Dr.Love

“Als je iets graag wilt, zul je ervoor moeten gaan. Maar om de uitkomst te veranderen, zul je eerst moeten beginnen met de som. Jij bent kennelijk ergens bang voor. Waarom denk je dat hij je makkelijk zal vinden en alleen maar in seks is geïnteresseerd? Waar is deze “angst” op gebaseerd en is het terecht? Zo ja, moet je hem dan nog steeds willen? Of denk je dit soort dingen zonder maar iets van hem af te weten? Moet je jezelf in dat geval van een kans beroven, omdat je iets denkt te weten?

Maar goed….wat moet je doen om hem te laten weten dat je hem leuk vind? Mannen houden niet van hints, subtiel of niet! Signalen worden ook niet door een ieder goed opgepikt, dus mijn advies: een directe benadering. Dit werkt het best! Stap op hem af en maak een praatje. Mocht hij hiervan schrikken en weg lopen, was hij jou niet waard! Maar dit zal hij niet snel doen, want jij bent te leuk. Spreek af om eens te gaan lunchen of iets te drinken. De manier waarop hij jou dan benadert en behandelt, moet jou kunnen vertellen of hij een “persuit”waardig is.

En jij makkelijk? Nee joh, ook mannen vinden het leuk om “versierd’ te worden. Geïnteresseerd in seks? Natuurlijk! Eerlijk is eerlijk, bijna elke man is geïnteresseerd in seks. En waarom ook niet? Hij is een man en jij bent een leuke vrouw, dus geïnteresseerd. Jij uiteindelijk toch ook? Alleen, je moet niet vergeten dat jij dit zelf in de hand hebt. Je hoeft niet gelijk de eerste keer het bed in te duiken hoor. Dat kan wel wachten tot de tweede keer. En als hij niet kan wachtn, dan is hij jou niet waard! Succes!”

Dr.Love

Ook interessant:
Comments
12 Responses to “Dr.Love geeft advies: ik ben verliefd op mijn collega”
  1. Dorpsgek schreef:

    Hmmmm fijn te weten hoe mannen denken :-//

  2. Wesley Liefden schreef:

    Vinden wij mannen het niet eens een keer leuk om uit de rol te moeten stappen van jager?? De rol van de man als jager stamt uit de oertijd.. We hebben altijd te maken gehad (nog steeds trouwens) met teleurstellingen, successen, onzekerheden, decepties, dillema’s etc.. Zou t dan niet voor een keer heerlijk zijn om de vrouw te zien als jager…?? Zullen we wat kunnen leren van de aanpak van vrouwen als jager?? Ik zeg ja, het is een win-win situatie!! Dus vrouwen laat jullie lijden door jullie jacht instinct!! Maarrrr??? Denk niet te moeilijk of te makkelijk als je je prooi wilt veroveren, maar zoek het dicht bij jezelf.

  3. dorpsgek schreef:

    Vaak heb ik toch van mannnen begrepen het spannender/leuker te vinden een vrouw te versieren dan andersom. Tuurlijk zullen er mannen zijn die het leuk vinden versierd te worden. Maar over het algemeen is de man toch de jager.
    Maar goed indd…dr love is so right 😉

  4. Envy schreef:

    ….en teleurgesteld worden, wordt je groot en sterk van..! De grootste teleurstelling is die van iemand die “niets” probeert omdat hij/zij bang is teleurgesteld te worden…

  5. S. Nella schreef:

    Ooit heb ik een collega laten merken dat ik hem wel zag zitten, daarna negeerde hij me omdat ik een spuitbus slagroom in de koelkast op het werk had gedaan en aan hem had gemaild dat ik hem wilde onderspuiten. We stuurden spannende mailtjes naar elkaar maar toen hij de kans kreeg liet hij hem lopen. Toen ben ik hem gaan halen en schrok hij. We hebben toen ook geen mails meer gestuurd. Dus direct zijn helpt ook niet altijd.

    • Sinaï Jesserun schreef:

      Whaahhahaaaa nou dat is wel ERG direkt dan valt er ook weinig te jagen

    • macblogster schreef:

      S.Nella, bedankt voor je verhaal. Vervelend om zoiets mee te maken, maar waarschijnlijk vond je collega je niet leuk genoeg of had hij geen zin in gedoe op ’t werk. Heb je überhaupt ooit nog met hem gesproken?

      • S.Nella schreef:

        We hebben niet meer met elkaar gepsroken of hij mij niet leuk genoeg vond weet ik niet, ik denk van wel want we hebben hete mailtjes gestuurd naar elkaar. Het is me nog steeds een raadsel wat er fout ging, ik lees hier dat ik te direct was dus dat zal het wel zijn.

        • Dr.Love schreef:

          Beste S.Nella zoals ik al eerder zei, wij mannen houden er ook van om versierd te worden. Als ik je verhaal zo lees denk ik dat het te maken heeft met de plek waar je hem probeerde te veroveren. De werkvloer is niet bepaald ideaal. Misschien heeft hij zelfs een relatie en kwam het te dichtbij?
          Je vertelt over een spannende mailwisseling. Het ziet er naar uit dat hij niet meer dan dat wilde. Wij mannen leven vaak in het moment. Als het leuk is, is het leuk. En als het geil is, is het geil. Niets meer, niets minder. De rest zien we daarna wel weer. Met andere woorden, na het moment gaan we vaak over tot de orde van de dag.
          Waarschijnlijk vond hij enkel de mailwisseling interessant en is hij geschrokken toen je hem wilde meesleuren en onderspuiten met slagroom. Als hij het contact heeft afgekapt, ging het hem klaarblijkelijk te ver en zal hij hoogstwaarschijnlijk een partner hebben of niet geïnteresseerd zijn in meer.
          Als mannen een vrouw leuk vinden, zullen we op onderzoek uitgaan en als het alleen om lust gaat, zullen we zeker het aanbod overwegen. Zolang onze directe omgeving er niets van merkt. Dus niet op het werk.

  6. TMZ schreef:

    Dr Love is so right!

Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,554 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

