Niets om aan te trekken

Tekst: Mrs.Wossenaer

Een kast vol kleren en niets om aan te trekken. Technisch gezien onwaar, de kast hangt immers vol, maar elke ochtend is dat toch het probleem waar ik mee geconfronteerd word. Dit heeft niet zoveel te maken met het aantal kledingstukken of de gecoördineerd aangeschafte schoenencollectie en zelfs niet met de ontelbare accessoires waarmee ik mindere outfits kan opleuken. De oorzaak van het probleem is drieledig.

Zó 2001

Allereerst ben ik vreselijk zuinig op de door mij aangekochte stukken. Items aangeschaft in 2001, prijken nog steeds prominent in mijn kast. Leggings, laagjes en legerboots. Gewoon omdat het lekker  zit. Maar ik dráág het niet. Zelfs ik begrijp dat het not done is, maar oh, de nostalgie! Stiekem begrijp ik  dames die de beste tijd uit hun leven accentueren door te blijven hangen bij een kledingstijl uit hun succesvolle periode. Zelfs de vrouwen die, op een niet retro manier, blauwe mascara gebruiken.

Size does matter

Genoeg keuze zou je dan denken, maar nee… Naast het feit dat het not done is, pas ik nog maar 40% van desbetreffende kastinhoud. Tussen toen en nu heb ik namelijk wat extra pondjes – oké-  kilo’s verzameld. Kilo’s die zich uiten in vetrolletjes, omdat ze de naam “lovehandles” in 2005 officieel hebben moet inleveren. Met behulp van wat corrigerend ondergoed en een boel laagjes, kan ik het oprekken tot minstens 60%. Een acceptabel percentage wat ik heb aangevuld met recent aangeschafte kledingstukken.

Een berg was

Maar als je bij het verrichten van huishoudelijke taken dezelfde weerstand voelt als ik bij het zien van een berg was, dan blijft er weinig over om aan te trekken. Zeg maar gerust niets. Elke keer dat ik me in de omgeving van een wasmand bevind, hoop ik dat Mr. Man de wasmachine heeft ingeruimd, aangezet en uitgeruimd. De was heeft gestreken, zorgvuldig heeft gevouwen en op kleur en mouwlengte heeft teruggelegd in de speciaal voor de uitgebreide kledingcollectie, aangekochte kledingkasten. En dat is simpelweg zelden het geval… Waardoor ik dus nooit, maar dan ook nooit iets heb om aan te trekken.

Ook interessant:
Comments
5 Responses to “Niets om aan te trekken”
  1. Martine schreef:

    Vandaag zelfs een feestje afgezegd, omdat ik niks had om aan te trekken. Is het niet triest? Ik ben namelijk ruim 10 kilo aangekomen en niets past en wat wel past zit in de was. Ik had me natuurlijk ook niks kunnen aantrekken van de duidelijk zichtbare rolletjes onder mijn jurk/shirt en gewoon kunnen gaan. Stom.

  2. Mildred schreef:

    Moet je kijken wat ik gisteren las op nu.nl: ‘Veel vrouwen bewaren te kleine kleding’ http://t.co/Z93rCsQC heel toepasselijk.

  3. Carmen schreef:

    Leuk geschreven, ook ik haat de wasmand

  4. Sinaï Jesserun schreef:

    Whahahaaaaa dit is zo herkenbaar. Ik bewaar ook alle kleding waar ik 2 jaar geleden wel in paste. Ooit komt er een dag dat ik het weer pas!

Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,552 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

