5 Parfums die je op z’n minst geroken moet hebben


Ik ben gek op parfum. Een aantal jaren geleden kocht ik maandelijks een parfumflacon. Als ik mijzelf optimaal wilde verwennen, spoot ik ’s avonds parfum op voordat ik naar bed ging. Een goede remedie tegen nachtmerries. Van alle verschillende geuren die ik heb gekocht of gekregen, zijn dit mijn favorieten. Naar mijn mening een perfecte aanvulling op je najaars garderobe:
 
 
Estee Lauder Private Collection, Amber Ylang Ylang – De Private Collection is een unieke en limited edition collectie van het succesvolle merk Estee Lauder. Deze geur werd in 1e instantie alleen ontwikkeld voor mrs. Estee Lauder en haar goede vrienden. Later werd de parfum toch op de markt gebracht in beperkte oplage. Amber Ylang Ylang is een warme en lichtgevende geur. In het begin is het even wennen, maar uiteindelijk ontpopt het zich tot een warm en intiem parfum. De ingrediënten zijn onder andere: amber, Ylang Ylang, vanille, bergamot, kaneel, wierook en sandelhout. In dit parfum zijn ook extracten uit de privé verzameling van de beste, meest bijzondere en duurste geuroliën van mrs. Estee Lauder gebruikt. In Nederland is de Private Collection maar op 7 verkooppunten te koop. 30 ml – €54 eau de parfum
 
 
Jimmy Choo – vrouwelijkheid, luxe en stijl, all-in-one verkrijgbaar in een facetgeslepen flacon van Murano glas. Dit 1e parfum van de schoenen- en tassenontwerper bevat het exotische tijgerorchidee en toffee versmolten met Indonesische patchoeli. Hierdoor is de parfum fruitig zoet, maar toch verfrissend. Ik houd niet van zoete geurtjes, maar dit is goed te pruimen. Daarnaast krijg ik veel complimenten- voornamelijk van mannen- als ik dit heb opgespoten. Niet zo gek aangezien mijn vader dit eigenhandig voor mij had uitgekozen als verjaardagscadeau. 40 ml – €45 eau de parfum
 
 
Vivienne Westwood, Boudoir – Het 1e en meest succesvolle parfum van de eigenzinnige ontwerpster valt bij mij in goede smaak. Ik rook het ooit bij een vriendin en was op slag verliefd. Ik zou de geur omschrijven als krachtig, verleidelijk, bijzonder en vrouwelijk. De geur werd in 1998 ontwikkeld door Nederlander Martin Gras, met als doel alle mannen te doen omkijken als een vrouw Boudoir op heeft. De ingrediënten van dit parfum zijn onder andere: roos, jasmijn, hyacint, oranjebloesem, korianderzaad, bergamot, kaneel, patchoeli en vanille. De prachtige flacon & dop van Boudoir werd ontworpen door Fabrice Legros. Een symbolische creatie die de macht van de vrouwelijkheid symboliseert. 30 ml – €51 eau de parfum
 
 
Narciso Rodriguez, for Her – Het 1e parfum van Narciso Rodriguez is een warme geur, extreem vrouwelijk en zwaar. Alle vrouwen die hij door de jaren heen heeft ontmoet, zijn geïdealiseerd en samengesmolten tot 1 droomvrouw. ‘for Her’  is een ode aan deze vrouw der vrouwen. Dit bloemige parfum bezit extracten van onder andere; honing, muskus, oranje bloesem, amberlyn, vanille en vetiver. Wat mij betreft een must-have. 50ml – €76 eau de parfum
 
 
 
Carolina Herrera, CH –  Een orientaals en bloemige parfum, intrigerend en mysterieus, bestemd voor ‘sophisticated women’. Verfrissend en sprankelend zoet dankzij toevoegingen van bergamot, sinaasappel, meloen, roos en jasmijn, gemengd met praline en kaneel. Het feit dat het parfum in Nederland enkel online verkrijgbaar is bij een select aantal aanbieders, maakt de geur uniek en mysterieus. Ik kan de geur niet anders omschrijven dan: heeeeeeeeerrrrrrlijk! 
50 ml – €53,95 eau de parfum

 

 

Ook interessant:
Comments
7 Responses to “5 Parfums die je op z’n minst geroken moet hebben”
  1. anne schreef:

    ik heb een vraagje over de parfum van Boudior… ik ben al jaren opzoek naar de naam van een parfum waar ik op een slag verliefd op was. Toen ik na jaren de vrouw zag die deze parfum op had vroeg ik gelijk naar de naam… Boudior dus! Nu zie ik op internet 3 geurlijnen van Boudior en in de winkels zijn ze ook niet te koop. De geur die de vrouw op had is meloenachtig, zacht en fris. Ik weet dat de orginele de eerste het niet is… wellicht deze geur van Boudior? Ik heb ook nog een andere lijn ontdekt sin garden, deze geur is voor mij ook nog onbekend. wellicht dat jij me kan helpen? Heeft deze geur die jij omschrijft is van een meloenlucht weg?

    Alvast bedankt!

    Groetjes Anne

  2. malu schreef:

    Die van Jimmy Choo ziet er al alleen al prachtig uit ♥
    Xx

    ** Check out my Stylish Confessions! **

  3. teddlicious schreef:

    Nog nooit een van deze parfums geroken, ga ik zeker binnenkort doen!

    • Macblogster schreef:

      Je zult er absoluut geen spijt van krijgen 🙂

      • Anoniem schreef:

        Whola, toppers hier !! 3/5 heb ik zelf, CH ken ik (nog) niet en Jimmy Choo…..sorry voor de uitdrukking WALGELIJK echt zooooo zoet! Heb hem gekocht maar het is zo en miskoop! Ligt hier eenzaam te wezen in mijn schuif…..

        Groeten Stéphanie

        • MacBlogster schreef:

          Bedankt voor je reactie Stéphanie. CH is naar mijn mening sophisticated, dus ik raad je aan om het echt eens een keer te ruiken als je op het vliegveld bent of met de boot weggaat. Haha, wat betreft Jimmy Choo: ik vond het aanvankelijk ook té zoet, maar ik ben de geur gaan waarderen na de vele mannelijke complimenten 🙂 Maar als je er vanaf wilt……..

Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,554 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

