Dr.Love geeft advies: ik irriteer mij aan mijn vriend

Als het Groene Boekje met dating- en relatie tips zou bestaan, zou Dr.Love het geschreven hebben. Doctorandus in de liefde, cum laude afgestudeerd aan het instituut der levenservaring, beantwoordt al jouw liefdesvragen op deskundige wijze. Zijn mannelijk perspectief zal een ander en duidelijk licht werpen op al jouw dating- en relatieproblemen.

Wil je advies, e-mail (anoniem) je vraag naar redactie@macblogster.nl

“Ik woon al 2 jaar samen met mijn vriend maar ik twijfel of ik bij hem wil blijven. We hebben het leuk maar ik irriteer me aan hem en ik zou toch ook weer alleen willen wonen. Ik heb namelijk ook 2 kinderen uit een vorig huwelijk en hij toont nog steeds weinig interesse in ze. Daarom wil ik eigenlijk niet meer met hem verder gaan maar toch twijfel ik. Het is niet zo dat ik bang ben om alleen te wonen ofzo.”

Dr.Love

“Het lijkt mij dat je al weet wat je wilt. Al snap ik eerlijk gezegd niet waar je nog aan twijfelt, immers: je irriteert je aan hem, je wilt alleen wonen, je wilt geen energie meer in hem stoppen en hij toont geen interesse in je kinderen terwijl deze toch zeker een onderdeel van jou zijn. Het laatste vind ik trouwens wel heel triest hoor. Wel de lusten maar niet de lasten? Wat voor vent ben je dan? Één met ballen? Een vent neemt zijn verantwoordelijkheid! Maar goed daar gaat het nu niet over.

Op basis van wat je vertelt zou ik denken dat er, op dit moment, geen toekomst meer zit in de relatie. In ieder geval niet op deze manier want zo doe je jezelf en je kinderen gewoon te kort. Voor hem is de situatie waarschijnlijk wel prima. Je bent namelijk leuk want anders was hij er niet meer (dus de lusten) en verder vrijheid is blijheid! Niets mis mee, maardan wel als het voor jullie beiden werkt. Helaas is dat niet het geval, dus ik zou zeggen: girlfriend, wees jij dan maar een vent en hak de knoop door!

Mocht jouw testosteron gehalte toch niet hoog genoeg zijn, dan kun je het beste met hem praten en je probleem voorleggen, maar wel met een duidelijke keuze: aanpassen/veranderen of ……”

Dr.Love

Ook interessant:
Comments
3 Responses to “Dr.Love geeft advies: ik irriteer mij aan mijn vriend”
  1. Anoniem schreef:

    ik erger me aan mijn vriend, of mijn vriend irriteert me…

  2. Amber Loosdrecht schreef:

    Iedereen irriteert zich toch wel eens aan z’n partner. Dat komt ecgt in beste relaties voor. Over je kinderen moet je echt met je partner praten hoor anders gaat het niet werken, dan moet je uiteindelijk toch uit elkaar. Dit las ik op het internet: “Een gezonde relatie is niet vanzelfsprekend. Daar moeten beide partners aan werken, ook met irritatie’s en ergernissen. Vanaf het begin van de relatie is het belangrijk om met elkaar te communiceren. Communiceren is altijd belangrijk, maar in een relatie is het van essentieel belang.” Ik hoop dat je eruit komt.

    • Natasja schreef:

      Daar ben ik het mee eens maar ik denk dat haar situatie toch wel wat ingewikkelder ligt en ze heeft kinderen. Wat ze ook gaat kiezen het lijkt me niet een makkelijke keuze. Mijn advies aan jou is om met hem dat gesprek aan te gaan over dat jij merkt dat hij wel de lusten en niet de last wil. Als de uitkomst van het gesprek jou een goed gevoel geeft zou ik het proberen maar als dat niet het geval is zou ik er wel mee kappen. Je kinderen en jij schieten hier niets mee op als er niets veranderd.

Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,554 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

