True Fashion: Meet your scarf by Elsien Gringhuis

Remember mijn post over miss C, mijn scarf inspirator die mij telkens herinnert aan het gegeven dat ik een shawl geek ben? Wel nu, het is weer tijd voor een scarf update. Inmiddels ben ik een aantal maanden verder en heb ik nog steeds geen circle scarf gemaakt. Plus is mijn ‘krent-grens’  inmiddels verschoven naar €60. Dus die €30 wil ik nu ook best uitgeven aan een dope shawl, echter American Apparel is verdwenen uit Rotterdam. Groot was dan ook mijn vreugde toen ik het nieuws vernam over de Meet your scarf van Elsien Gringhuis.

Speciaal vanwege haar samenwerking met fair conceptstore Charlie + Mary, ontwierp Elsien Gringhuis een extra lange design shawl die aan 2 kanten te dragen is en gemaakt is van 100% biologisch en Fairtrade gecertificeerd katoen. Met andere woorden ‘True Fashion’, ofwel goed voor iedereen: van de ontwerper en de katoenboer tot de kledingarbeider en de modeliefhebber.

Op de website www.meetyourscarf.com vind je meer informatie, o.a. making-off video’s van de productie in India, informatie over de producenten en achtergrondgegevens over het gebruikte materiaal, katoenproductie, verwerkingsmethoden, arbeidsomstandigheden en de fabriek waar de shawl is geproduceerd.

 

 

 

 

 

 

 

De Meet your scarf is verkrijgbaar voor €29,95 en o.a. te koop bij: SHPPR in RotterdamCharlie + MaryMaison de Bonneterie, Coming soon in Arnhem, Puha in Utrecht, 69 B Broadway market in London 

Ook interessant:
Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,552 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

