PRODUCT REVIEW: Aussie 3 Minute Miracle Reconstructor

Eerder beschreef ik mijn liefde voor rooie Cien. Na een langdurige relatie, werd het tijd voor een time-out.  Tijd voor afwisseling. Tijd om uit te kijken naar een ander haarproduct. Zodoende kreeg ik oog voor het onlangs gelanceerde Aussie en testte ik het populairste en award winning product uit hun haarverzorgingslijn: de 3 Minute Miracle Reconstructor. Is Aussie daadwerkelijk zó goed voor mijn haar? 

Onlangs heb ik mijn haar meerdere keren laten verven en oplichten. Hierdoor moet ik regelmatig waken voor uitgedroogd haar, juist omdat ik krullen heb. Inmiddels ben ik van Cien overgestapt naar de leave-in conditioner van Mixed Chicks. Maar nog steeds ben ik niet tevreden en dus op zoek naar – het liefst 1 product- dat droog en pluizend haar tegengaat. Het paradepaardje van Aussie, de 3 Minute Miracle Reconstructor (3MM), claimt voedend te zijn, dankzij de toevoeging van Australische munt balsem. Hierdoor zou mijn haar zacht en glanzend worden en dat voor een redelijke prijs (€ 8,99).

De 3MM is een intensieve conditioning treatment voor beschadigd haar , ontwikkeld door de Amerikaanse haargoeroe Tom Redmond in 1979 nadat hij tijdens zijn reis in Australië in contact kwam met  fruitsoorten en authentieke kruiden als Blue Gum eucalyptusbladeren, munt balsem, schors van wilde kersenboom en Jojoba zaadolie. Dit zijn dan ook de belangrijke ingrediënten in de producten van Aussie. Dit klinkt aardig veelbelovend, maar wat doet Aussie’s 3MM voor mijn haar?

Het is de bedoeling dat je de 3MM 3 minuten in het haar laat en daarna uitspoelt. Omdat mijn krullen gek zijn op conditioner, gebruik ik het vaak als een leave-in. Omdat ik niet wist of 3MM op die manier gebruikt kon worden, heb ik het op verschillende manieren getest:

  1. volgens de instructie: 3 minuten inlaten en naderhand uitspoelen. Hier was ik niet echt van onder de indruk, ondanks dat mijn haar er zacht door werd. De glans was nergens te bekennen en mijn haar voelde niet aan alsof het een ‘voedings-boost’ had gekregen.
  2. Als leave-in conditioner: ondanks dat dit niet geadviseerd wordt, heb ik 3MM wel op deze wijze gebruikt. Mijn haar reageert hier normaliter positief op, dus ook 3MM heb ik aangebracht op nat haar en niet meer uitgespoeld. Over deze methode was ik het meest te spreken. Mijn haar bleef zacht en ik kreeg een zeer goede kruldefinitie zonder pluis. Mijn haar zag er zeker niet droog uit en rook ‘lekker’, maar als mijn haar opdroogd was moest ik nog wel een beetje crème in mijn haren smeren voor iets meer moisture. Op zich is dit een voordeel omdat 3MM klaarblijkelijk geen zwaar product is waardoor mijn coupe plat slaat. Dit ervaar ik wel bij Mixed Chicks. Horror.
  3. Als deep conditioner: dus aanbrengen op nat haar, ermee slapen en de volgende ochtend uitspoelen. Mijn haar werd er wederom heerlijk zacht door. De moisture en glans waren opnieuw ver te zoeken, maar ook nu rook mijn haar ‘lekker’.
Conclusie:

Als je van nature minder droog en steiler haar hebt dan ik, is dit waarschijnlijk een goed product om te gebruiken. Droogt jouw haar snel uit en heb je dorstige krullen, dan is dit product waarschijnlijk te licht omdat het niet voldoende ‘moisture’ toevoegt, tenzij je het als een leave-in gebruikt. En de geur? De geur vind ik niet geweldig. Het stinkt niet, maar het ruikt zoet en kruidig op een bijzondere/chemische manier. Het doet me denken aan roze Hubba Bubba kauwgom waarin te veel suiker zit verwerkt. De 1 houdt er wel van en de ander weer niet. Ik was er niet enthousiast over, maar ik kan ermee leven, de geur is uiteindelijk niet overheersend.

Concluderend, de 3 Minute Miracle Reconstructor zal niet mijn favoriet worden, daarvoor is het “mwaaah” gevoel te groot. Als ik bijvoorbeeld Mixed Chicks gebruik of gewoon een simpele conditioner als Palmolive of rooie Cien– wat ook niet ontwikkeld is voor mijn type haar- krijg ik veel meer moisture en glans waardoor ik naderhand geen extra crème hoef te gebruiken. Daarentegen zorgt de 3MM wel voor een mooie kruldefinitie. Ook duurt het geen eeuwen voordat mijn haar is opgedroogd en zit mijn haar niet plat zit als ik het als een leave-in gebruik. Dit is een pluspunt, maar voor mij het bewijs dat de voedende kracht niet in het bieden van moisture ligt. Maar ach, dit kun je ondervangen door naderhand een moisturizer te gebruiken. De vraag is echter of ik dit wil, aangezien ik het liefst een 2-in-1 product wil gebruiken.

Kortom, mijn zoektocht naar hèt product is nog niet ten einde gekomen. De 3 Minute Miracle Reconstructor is voor mij als 3 minuten conditioner te licht, waardoor het niet mijn favoriet zal worden. Als ik het als een leave-in gebruik ben ik er wel over te spreken, maar om een het beloofde effect te krijgen moet ik extra veel 3MM gebruiken, echter dit betekent dat de fles helaas snel leeg is. Wellicht is de Miracle Moist conditioner van Aussie meer geschikt voor mijn type haar.

Ook interessant:

Comments
2 Responses to “PRODUCT REVIEW: Aussie 3 Minute Miracle Reconstructor”
  1. Gigi Guerreiro schreef:

    Ook alweer een geweldige product review! Ik was ook al een tijd aan het denken dit product uitproberen. Ik moet ook mega liters conditioner gebruiken voor mijn krullen en niet alle wonders zijn geschikt. Niet dat ik reclame wil maken maar….heb je de “goud versie” van DOVE geprobeerd? het is my addiction! masker, conditioner, shampoo….super!

    Fijne weekend.

Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,552 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

