De 5 hotspots van………ontwerper Allan Vos

Foto: Dave Koster

Naam: Allan Vos
Leeftijd: 31
Woonplaats: Den Haag
Website: www.allanvos.nl
Kan niet zonder: mijn familie, vrienden en vrijheid
Nr 1 Fashion/cosmetica item: spijkerbroek en Chanel Coromandel (alleen in de Chanelwinkel verkrijgbaar maar o zo lekker)
Grootste droom: gelukkig zijn en blijven in werk en liefde






Tokyo: Ragtag

“Ik ben dol op goed gesorteerde vintage winkels. De nummer 1 daarin zit (eindje vliegen) in Tokyo. Iedere keer dat ik Tokyo bezoek probeer ik bij minstens drie Ragtags langs te gaan. Er zijn er in totaal 6 in Tokyo. Allemaal anders gevuld, dat heeft met de wijk te maken waarin ze staan. Je kunt er terecht zowel Berhard Wilhelm als Westwood als Chanel. Ik heb er mijn mooiste Louis Vuitton vandaan. Soms is het redelijk aan de prijs maar je kunt bijna niet anders dan deze winkel te verlaten met een gevulde tas. Mocht je Japans lezen kun je trouwens ook terecht in de webshop.”

 

New York: Gershwin Hotel

“Ik hou van New York! Helaas is deze stad, net als Tokyo, gewoon ontzettend kostbaar om te bezoeken. Al is je ticket nog zo goedkoop, het overnachten en de shopping spree maken het toch altijd weer duurder dan je hoopte. Wanneer ik niet bij vrienden kan overnachten biedt het Gershwin uitkomst. Het ziet er luxe uit, is tot de nok toe gevuld met kunst van Gilbert en George tot Andy Warhol, ligt middenin de stad en kost geen drol (in vergelijking met andere NYC hotels). Haal je ontbijtje lekker om de hoek bij Starbucks en bespaar zo bucks die je kunt uitgeven tijdens je trip.”


New York: Woodbury Common

“Eigenlijk moet ik ertegen zijn, een dorp gevuld met koopjes, maar WOW wat is die bij New York goed. Je moet er een klein uurtje voor in de bus zitten (bij het busstation worden speciale tickets verkocht voor een tripje naar het shoppingwalhalla), maar als je er uiteindelijk bent; van Uggs tot Chanel en Dolce tot Gucci, alles is er te verkrijgen voor kleine prijsjes. De sport is natuurlijk zo min mogelijk te betalen voor de mooiste spullen en dat lukt extra goed door de vele discountcoupons, die in touristguides en folders zitten, uit te knippen en in te leveren. Schaamteloos weer 15% extra korting op de toch al lage prijzen!”


Amsterdam: Silk route

“Stoffen heb je overal maar 1 van mijn favoriete stoffenhandels zit gewoon midden op de Albert Kuijp in Amsterdam. Alle kleuren zijdes, handbewerkte stoffen met kralen en meters zijde met pailetten, je kunt het zo gek niet bedenken. Het liefst koop ik er iedere keer alles wat ze hebben. Helaas gaat dat niet, maar je kijkt je ogen er zeker uit! Op de foto zie je Chantal Janzen in een creatie van mij met stoffen van silk route.”


Den Haag: Denneweg e.o.

“Om weer even met beide benen op de grond te komen, loop ik graag door mijn eigen buurtje. Het Hofkwartier is het Soho van Den Haag; diverse kleine straatjes met spannende winkels. Van de Denneweg via de Lange Voorhout naar het Noordeinde, waar onder andere het werkpaleis en de stallen van onze Majesteit gehuisvest zijn. Alles ademt een rustige sfeer en deze buurt is niet gehavend met moderne gebouwen en is deels autovrij. Heerlijk om shopping schatten op te verzamelen en bij te komen met een lekker hapje te eten. Voor de leukste borrel bezoek ik graag Cafe de Landman op de Denneweg en Restaurant Bij Hem op de Molenstraat.”


Wil je ook jouw 5 hotspots delen? Stuur een e-mail naar redactie@macblogster.nl

Ook interessant:
Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,549 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

