Ooit kan ik fashion koekjes bakken

Eén van de dingen die ik leuk vind om te doen zijn koekjes bakken & versieren met glazuur. Helaas doe ik het te weinig, waardoor ik nét geen creatieve koekebakker ben & dus ook nog geen louboutins & baljurken van deeg kan maken. Oefening baart kunst zegt men; tweede kerstdag was een mooi oefenmoment om mijn cookie skills te verbeteren. Mijn conclusie: veel vaker oefenen en nog even blijven dromen. Zie hier het resultaat:

image

Glazuurkoekjes zijn leuk om cadeau te geven, vooral als je ze zelf hebt gebakken en versierd. Dit maakt het een persoonlijk en uniek cadeau waar veel tijd en liefde in is gestoken, vooral als je de koekjes mooi verpakt. Daarnaast zijn er veel leuke koekjesuitstekers (cookie cutters) verkrijgbaar, waar je de mooiste koekjes mee kunt maken. Van handtassen tot baby rompers. Mijn streven is om onderstaande koekjes te kunnen maken in de (nabije) toekomst:

Wil je zelf ook aan de slag om bijvoorbeeld tijdens Oud & Nieuw mooie koekjes op tafel te plaatsen, naast ordinaire oliebolllen? Zie hier een simpel basisrecept voor koekjes. Kijk hier voor meer info over het versieren van de koekjes.

Ook interessant:
Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,245 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

