Mijn big chop: kaal of kammen

In september 2009 heb ik mijn haren eraf geknipt. Deze drastische stap wordt in kroes-haar-kringen ook wel the big chop genoemd. Na jarenlang mijn haren chemisch ontkrult (straighten /relaxen) te hebben, wilde ik hier mee stoppen doordat ik kale plekjes kreeg bij mijn slaap. Daarnaast groeide mijn haar op een gegeven moment niet meer voorbij mijn schouders.
Inmiddels is mijn haar ruim over mijn schouders gegroeid, juist omdat ik er geen chemische troep meer in doe. Nu geniet ik van een heerlijke bos krullen. Zo grappig vond ik het dan ook toen ik van de week onderstaande foto’s terug vond. Deze foto’s dienden namelijk als inspiratie toen ik voor the big chop ging. Het lijkt al weer eeuwen geleden, maar de kapsels op de foto’s zijn nog steeds van deze tijd, vind je niet?

Uiteindelijk is het niet geworden zoals op de inspiratie foto’s, omdat dit niet lukte vanwege mijn krullen. Zie hier wat before en after foto’s evenals ik met een kort koppie. Om eerlijk te zijn begint ’t alweer te kriebelen, misschien moet ik toch maar weer eens de schaar erin doen 🙂

 

Ook interessant:
Comments
11 Responses to “Mijn big chop: kaal of kammen”
  1. Gigi Guerreiro schreef:

    Ik heb bc ook gehad. Nice, easy en sexy ! net mijn grote bc heldinnen….Halle Berry en onze Silvana Simmons.

  2. pamela schreef:

    Je haar zoals het nu is vind ik echt tof!!

  3. deijsprinses schreef:

    Wow, je hebt je haar afgeknipt? Respect, want ik zou het niet durven.
    Ik vind zo een dikke bos krullen altijd wel leuk staan!

  4. Manon schreef:

    Ik ben jaloers op je prachtige krulletjes! Ik heb zelf een surinaamse/javaanse vriend en die heeft ook een beetje kroes haar (kleine krullen), ben benieuwd of onze kindjes ook een mooie bos met haar als jij zullen krijgen hihi!

  5. Anoniem schreef:

    Ik wil het ook maar dat durf ik niet.

  6. Ik zit momenteel in mijn tweede BC journey en kan niet wachten als mijn haar weer over mijn schouders komt. Als ik jouw foto’s zie, blijf ik maar volhouden.

Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,248 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

