WINNEN | Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal!

Brutale Madonna

Wat hebben Dr.Love en Madonna met elkaar van doen? In de 1e instantie ogenschijnlijk weinig, echter volgens psychologe Ute Ehrhardt is er een groot verband, namelijk haar boek ‘Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.’ Madonna is zich hiervan terdege bewust, getuige haar gedrag. De meeste vrouwen die Dr.Love een vraag stellen, kunnen best brutaler worden concludeert Dr.Love keer op keer. Omdat niet iedere vrouw als Madonna wordt geboren, mag Macblogster 3 exemplaren weggeven van de omnibus ‘Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal’ en ‘Elke dag een beetje brutaler.’ Een interessante WINactie om een sterkere persoonlijkheid te ontwikkelen.

Dr.Love

Veel vrouwen kampen bewust of onbewust met het ‘lieve-meisjessyndroom’. Volgens de auteur, eigenaresse van een psychologisch adviesbureau en eveneens verantwoordelijk voor “Vrouwen zijn gewoon beter”, komen lieve vrouwen geen stap verder. Ze willen vooral lief zijn voor anderen, waardoor ze zichzelf vaak op de tweede plaats stellen. De omnibus die ik mag weggeven, houdt je een spiegel voor  door situaties te omschrijven die over het algemeen zeer herkenbaar zijn. Na het lezen ervan, kun je bepaalde situaties beter doorzien waardoor je in staat bent je vaste rolpatroon doorbreken, indien je brutaler wilt worden.

Veel vrouwen zijn bang voor meningsverschillen of ruzies. Ze hebben vaker dan mannen last van twijfel of schuldgevoelens. Volgens de psychologe worden meisjes niet braaf geboren, maar zo gemaakt. Ze legt uit hoe dit in zijn werk gaat, maar ook hoe vrouwen voor zichzelf kunnen opkomen om zo gelukkiger te worden. Daarbij is het uitgangspunt dat vrouwen eerst aan zichzelf dienen te denken voordat ze aan hun kinderen, man, vrienden en collega’s denken.Het boek geeft praktische tips en adviezen, waardoor je je relatiepatronen en intellectuele valkuilen leert te analyseren. Daarnaast bevat het een test waarmee je kunt analyseren hoe assertief je bent.

Ook te koop bij Bol.com

Het boek is een omnibus van twee in 1995 en 1997 afzonderlijk verschenen uitgaven en kost €15. ‘Elke dag een beetje brutaler’ is een aanvulling op ‘Brave meisjes’ | Isbn: 978 90 5831 568 7

Winnen!

Wil jij 1 van de 3 omnibussen winnen? 

  1. Laat een reactie achter. Vul je e-mailadres in, als je niet reageert via je Facebook- of Twitter account. Ik kan dan nl contact met je  opnemen als je hebt gewonnen.
  2. Volg mij via Bloglovin’ en like dit bericht.
  3. Heb je geen Bloglovin’? Volgen mij via Facebook/Twitter en deel dit bericht. 
Ook interessant:
Comments
14 Responses to “WINNEN | Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal!”
  1. mysupersweetlife schreef:

    Wat een leuk boek zeg! Ik volg je via bloglovin en heb het bericht geliked! Mijn mailadres is : MySuperSweetLife@hotmail.nl.

  2. vido dido schreef:

    Wow omg dit is nou echt iets voor mij. was nog aan het overwegen om een cursus te volgen om brutaler te worden of meer voor mezelf op te komen. Met dit boek hoef ik die cursus misschien helemaal niet te volgen . Hierbij geef ik mij dus op :-))

  3. chucky1012 schreef:

    Het lijkt me leuk om dit boek te lezen!

  4. Mirjam schreef:

    Dat lijkt me echt een super boek!!! en een ontzettende pakkende tekst… ik ben zoooo benieuwd!!! ik kom gelukkig in de hemel!! ;))

  5. @nathaliebosman schreef:

    Lijkt me een geweldig boek! ken het helemaal nog niet 🙂 En ik lees echt heel veel Misschien kan ik er nog tips uithalen 🙂
    @nathaliebosman

  6. Dymphi schreef:

    Ondanks mijn brutale imago een ernstige “undercover goodgirl” dus voor ik weer aan het daten sla toch maar eens wat goed gedrag afwerpen denk ik……

  7. Katjavddoelen schreef:

    Krijg soms te horen dat ik te direct kan zijn, maar heb van die momenten dat er van alles door mijn hoofd schiet, maar ik om 1 of andere reden de persoon in kwestie er niet op aan durf te spreken.. ( en dus maar met de ergenis rond blijf lopen) Misschien biedt dit boek wel inzicht en vaardigheden hoe ik hier balans ik kan vinden..

  8. fashionisaparty schreef:

    lijkt me een hele leuke! ik volg je hoor, en heb ‘geliked’

  9. sheila schreef:

    Waar ik altijd dacht assertief of bijna agressief te zijn, laat ik de laatste jaren steeds meer het kaas van m’n brood eten, en soms zelf de boterham erbij!
    Misschien een turningpoint?

  10. natasja kroneman schreef:

    whoeperdewhoepsie, leuke aktie hoor. doe graag even mee…XX

  11. Wow, dat lijkt me een heerlijk brutaal boek! Yes please! Misschien kan ik dan eindelijk eens luid pratende mensen in de stilte-coupé aanspreken als ik zit te lezen! 😉

    deborah.noorlander@hotmail.com

  12. Petra le Vels schreef:

    Echt wat voor mij! Een beetje brutaler mag ik wel worden, ook al blijf ik vast nog wel af en toe braaf.

Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,552 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

