Review: Lady’s secret schoenzooltjes

Op fashion blog I write Fashion, las ik over Lady’s Secret schoenzooltjes. Aangezien ik erg gevoelige voetjes heb en vaker gel zooltjes heb gebruikt, met weinig succes, was ik vrij sceptisch. Reden genoeg voor de eigenaar van Lady’s Secrets om mij te benaderen met de vraag of ik de zooltjes wilde testen. Ze waren benieuwd of ik naderhand nog steeds sceptisch zou zijn. 

Jennifer Love Hewitt

Lady’s Secret zooltjes worden gebruikt door verschillende celebs, waaronder Kim Kardashian, Jennifer Love Hewitt en onze eigen Danie Bless. Er wordt beweerd dat het wonder zooltjes zijn die als beste  zijn getest en schokken 3 keer beter dempen. Daarnaast zou het ook nog eens zweet absorberen, waardoor blaren uitblijven.

Brandende voeten

Voordat je leest wat mijn ervaring is met de Lady’s Secret zooltjes, is het handig om te weten dat ik snel last heb van brandende voeten. Veel vrouwen hebben hier last van als ze op pumps lopen, maar ik heb er ook last van als ik op sandalen of andere platte schoenen loop. Sokken met dikke naden zijn mijn grootste vijand. Het liefst loop ik op blote voeten, maar aangezien dit helaas niet overal mogelijk is, zal ik het van inlegzooltjes moeten hebben. En dat is het punt, die draag ik bijna nooit. Ik was dan ook aangenaam verrast toen ik werd benaderd met de vraag of ik de Lady’s Secret zooltjes wilde uitproberen.

4 verschillende kleuren

Lady’s Secret inlegzolen zijn verkrijgbaar in 4 verschillende kleuren, namelijk zwart, rood, licht grijs en karamel. De zooltjes die ik heb uitgeprobeerd zijn:

  • No Crash antislip inlegzolen, kleur Caramel: voorkomen dat je voeten naar voren schuiven en dempen de schokken over de hele lengte van je voet. €11,95
  • No Scratch antislip inlegzolen, kleur Caramel: stop het brandende gevoel in de bal van de voet. €7,95
  • No Pain hielbeschermers, kleur Caramel: voorkomt dat je hiel uit je schoen schiet, voorkomt blaren. €7,95
  • No Shock hielpad, kleur Strawberry: absorbeert schokken op de hiel, voorkomt hielpijn €7,95

Een deel van de inlegzolen

Het oordeel

‘No Scratch’ inlegzool

De Lady’s Secret inlegzolen zijn per 2 verpakt en zijn vrij zacht en flexibel. Het viel me op dat ze dunner en lichter zijn dan gel pads. Juist daarom had ik niet verwacht dat ze lekker zouden aanvoelen en pijnlijke drukpunten daadwerkelijk verlichten. De schoenzolen zijn net dunne kussentjes en ik bemerkte duidelijk een verschil met of zonder zooltjes. Maar om nu te zeggen dat ik met deze zooltjes een marathon op pumps kan lopen. Nou, nee. Pumps zijn en blijven pumps. En de zooltjes zorgen ervoor dat je het hooguit een paar uur langer volhoudt en misschien zelfs iets langer kan door dansen, maar uiteindelijk blijf ik een blije vrouw als ik mijn pumps kan uittrekken na een avondje stappen. Daar kan op dit moment nog geen enkele inlegzool iets aan veranderen.

Desondanks ben ik te spreken over Lady’s Secret. De No Crash zal ik niet zo snel kopen, maar de No Scratch, No Pain en No Shock zooltjes zijn voor herhaling vatbaar. Dit is natuurlijk een persoonlijke keuze, maar laatstgenoemde schoenzooltjes gaven mijn voeten de gewenste verlichting.

Nadeel

Dus, zou ik nog meer Lady’s Secrets kopen? Yep, zeker. De inlegzooltjes zijn fijn om te gebruiken. Een voordeel is dat je de zooltjes vast kunt plakken waardoor ze op hun plek blijven zitten. Echter dit kan tegelijkertijd ook weer een nadeel zijn, omdat je de zooltjes niet in andere schoenen kunt gebruiken als ze eenmaal zijn vastgeplakt. Dit betekent dat je voor verschillende schoenen, verschillende zooltjes zult moeten kopen. Dit kan prijzig worden.

De No Crash heb ik een aantal dagen los gedragen in verschillende pumps (dus niet vast geplakt), maar dit was geen succes. Het achterste en smalle gedeelte van de zool scheurde namelijk af. Bij de overige zooltjes die ik heb vastgeplakt is dit niet gebeurd.

Ben je ook benieuwd naar Lady’s Secrets? Bekijk www.lady-secret.nl

Geef een reactie

  • Blog Stats

    • 70,553 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster

