Livin’ the Barbie life: in 7 stappen van baan naar droombaan

Nooit had ik gedacht dat Barbie een inspiratiebron zou zijn. Barbie dacht “dit niet meer!” En whoppa daar switchte zij van carrière. Barbie is nu architecte. Een hele serieuze met een roze tekenkoker en Elvis Costello geïnspireerde bril.

Ik wou dat ik Barbie was, dan had ik en cv waar je u tegen zegt. Om het jaar zei ik dan “dit niet meer” en was ik plots een begenadigd koekebakker of kaakchirurg. Niemand heeft het zo ‘voor mekaar’ als miss B. En de persoon die meer carrièreswitches (126) heeft gemaakt dan zij, moet nog opstaan. Eens stewardes en dierenarts, nu plots architecte. Barbie is vast en zeker naar de avondschool geweest, naast haar 40-urige werkweek. Wat een power vrouw.

Financiële vooruitgang

Volgens politica en columniste Mei Li Vos gaan hogeropgeleiden, die flexibel werken en vaak van baan wisselen, er financieel op vooruit. Barbie snapt het. Hoe verklaar je anders haar immense collectie designerkleding en wagenpark?

Carriéreswitch

Een uitdagende carrière en goed gevulde garderobe. Welk jong meisje wil dit niet? Alle Amerikaanse hoop is nu gevestigd op Barbie. Zij moet er  voor zorgen dat meer meisjes de architectuur ingaan. Zal het Barbie lukken? Ik weet het niet. Ondanks dat ik niet meer tot haar doelgroep behoor, weet ik wel dat haar ranke Mattel handje mijn leven heeft geraakt. Het wordt tijd voor mijn carrièreswitch.

Heb jij ook behoefte aan een carrière move, bekijk hier hoe je in 7 stappen van baan naar droombaan switcht.

Of heb je liever behoefte aan inspiratie? Zie hier Barbies imposante staat van dienst.

Ook interessant:
Comments
9 Responses to “Livin’ the Barbie life: in 7 stappen van baan naar droombaan”
  1. Noggy schreef:

    hahaha … Barbie is een schat maar ik denk dat de vrouwen die haar imposante staat van dienst hebben geprobeerd te evenaren vermoedelijk thuis zitten met een burn out.

    I am all for the … powerwoman Barbie, maar om de doelgroep (de powerwoman van morgen) op de juiste manier te inspireren is het misschien een geweldig idee om naast de 126 hardwekende Barbie’s ook varianten te creëren die ontspannen. Zen Barbie, Yoga Barbie, Cocoon Barbie of Time out Barbie. Simpelweg zo dat de powervrouw van morgen ook leert om zichzelf in balans te houden ..

  2. Anoniem schreef:

    Hilarish

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] Livin’ the Barbie life…. […]

  2. […] Livin’ the Barbie life: in 7 stappen van baan naar droombaan […]

  3. […] Livin’ the Barbie life: in 7 stappen van baan naar droombaan […]

  4. […] Livin’ the Barbie life: in 7 stappen van baan naar droombaan […]



Plaats een reactie

  • Blog Stats

    • 79.163 hits
  • © 2010 | 2011 Macblogster